Neden Uçuş Eğitim Maliyetleri Çok Yüksek?

Neden UçuÅŸ EÄŸitim Maliyetleri Çok Yüksek? ile ilgili görsel sonucuPilot olmak isteyenlerin en çok şikayet ettiği konulardan birisi olan pilot eğitimleri neden bu kadar pahalı sorusuna sizler için detaylı bir şekilde inceledik. Aşağıda saydığımız detayları sizlere belirteceğimiz zaman emin olun pilotluk eğitiminin ülkemizde neden 60 Bin ile 90 Bin Euro arasında değişip diğer ülkelerde neden farklı olduğunu anlayacaksınız. Ama diğer bir yol olan Parasız Pilot Olmak yazımızı da buradan okuyabilirsiniz.
Uçakların İşletilmesi Çok Maliyetlidir
Uçakları arabalar ile kıyaslamak ne kadar doğru bilinmez ancak arabalarda olduğu gibi bir çok değişken maliyetlere sahiptir. Bunlar sigortaları, periyodik olarak bakımları, vergileri, hangarlama ücretleri gibi değişik bir çok kalemde maliyetleri çıkmaktadır.
Eğitim Uçakların Sigortaları Çok Yüksektir
Özellikle eğitim uçaklarının sigorta ücretleri daha yüksektir. Çünkü bu durum sigorta şirketleri için yüksek olarak risk görülmektedir. Sigorta ücretleri yine değişken olmakta olup uçağın türü, pilotların tecrübesine göre de değişmektedir. Malum ülkemizdeki araç sigortalarının bile ne kadar yüksek olduğu. Eğitim uçaklarının sigorta ücretlerini az çok tahmin edebilirsiniz.
En Önemli Unsurlardan Biriside Yakıt
Belki de eğitim ücretini ödediğini miktarların %20 ile %25 lik kısmı yakıt ücretine gitmektedir. Ortalama bir saat uçuşta 40 Dolar ile 60 Dolar arasında yakıt gideri olurken eğitim boyunca 250 saat boyunca bir uçuş gerçekleştirirseniz bunun ne kadar bir maliyet olduğunu hesaplayabilirsiniz.
Uçuş Eğitmen Ücretleri Yüksektir
Hepimiz biliyoruz ki pilotlar normalde şartlarda hele ki tecrübeli olduklarında güzel rakamlar kazanmaktadır. Uçuş okullarında ise çoğunlukla öğrencileri eğitmek için tecrübeli öğretmenler yer almaktadır. Bu sebepten dolayı ise belki pilotaj okulları için en büyük giderlerden biride uçuş öğretmeni giderleri olmaktadır.
Uçakların Bakımları Sık ve Ağırdır
Her uçak uçuştan önce ve sonra Daily check dediğimiz bakımlar yapılmakta olup ayrıca bunlara her 100 saatte bir bakımlar eklenmektedir. Bu bakımlar ve bakım yapan uçak teknisyenleri giderleri de yüksek olmakta olup genel itibari ile eğitim uçaklarında uçak tipine göre 1500 ile 2000 uçuş saati sonrası değişmesi ve revize olması gerekmektedir. Belki de uçak bakımları arasında en yüksek gider bu saatler arasında yapılan motor rezervleri olmaktadır. Yaklaşık bir motor bakımı 10 bin USD ile 20 bin USD arası değişmektedir.
Diğer Görünmeyen Maliyetler
Her öğrenci için eğitim kitapları, üniformalar, uçakların hangarlanması, uçakların havaalanlarına iniş kalkış ücretleri ve genel olarak uçuş okulu binası ve diğer yer dersi hocaların giderleri bulunmaktadır.
Yukarıda gördüğünüz kaba taslak olarak hesapladığınızda aslında pilot eğitimlerinin neden bu kadar yüksek olduğunu kısaca anlayabiliriz. Ülkemiz ile yurt dışı arasında belli bir fiyat farkları bulunabilmektedir. Bu fiyat farkları ise aslında yakıt, konma ücretleri, genelde uçakların eski ve az yakıt harcaması, konma ücreti alınmayıp devlet tarafından teşvikler sağlanması, pilot maliyetleri az olması gibi unsurların yer almasından dolayı fiyatlar daha aşağıda olmaktadır. Özellikle ABD ATPL eğitimlerini güzel bir okulda 40 ile 50 Bin dolara alma imkanına sahip olurken hem daha hızlı ve de daha kaliteli bir eğitim alma imkanınız bulunmaktadır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar